برای داشتن پوست وموی سالم چی بخوریم؟
پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
0 نظر
47 بازدید

مواد غذایی با تأثیر بر روی هورمون‌های بدن، عامل مهم تقویت یا تضعیف وضعیت پوست و مو می‌تواند باشد.

به گزارش شبکه خبری صدای سانه ؛  کلم پیچ سرشار از ویتامین کا است و از لخته شدن خون در پوست کمک می‌کند همچنین منجر به بهبود سریع زخم می‌شود. این ماده خوراکی همچنین باعث کاهش چین و چروک می‌شود.

ماهی سالمون نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و به تقویت پوست سر کمک می‌کند. گوجه فرنگی منبع غذایی دیگری است که سرشار از آنتی اکسیدان و لیکوپن است و برای حفاظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند مفید واقع شود.

تخم مرغ، توانایی بدن را به ترمیم سلول‌ها و بافت‌های جوان کننده پوست بالا می‌برد. این ماده خوراکی به سالم نگه داشتن فولیکول‌های مو نیز کمک می‌کند.

سیب زمینی سرشار از ویتامین سی است و به تولید کلاژن کمک می‌کند. بادام نیز منبع غنی از ویتامین ای است و رطوبت پوست را حفظ می‌کند و به آن خاصیت ارتجاعی می‌بخشد.

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم است و می‌تواند رطوبت پوست را حفظ کند.

آخرین وجدیدترین اخبار ورزشی ایران وجهان
آخرین و جدیدترین اخبار گردشگری در صدای رسانه
آخرین اخبار ایران وجهان
سایت خبری تحلیلی
اخبار لحظه به لحظه
جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان
فرهنگ وهنر
نسل جدید رسانه جوانان ایرانی
تنها صدای حرفه ای می ماند
صدای رسانه ملی
صدای بهترینها
صدای رسانه
شبکه خبری صدای رسانه
نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر