حاشیه ساز شدن برندهای خارجی لوازم خانگی
دوشنبه ۰۷ دى ۱۳۹۴
0 نظر
397 بازدید

در روزهای اخیر قیمت برخی محصولات دو برند "ال جی" و "سامسونگ" در بازار لوازم خانگی افزایش شش تا هشت درصدی داشته که این اقدام در شرایط رکود فعلی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

به گزارش شبکه خبری صدای رسانه ؛ محمد طحان‌پور رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - گفته است که برندهایی که می‌خواهند افزایش قیمت بدهند باید اسناد و مدارک خود را به سازمان حمایت ارائه بدهند و دو برند "سامسونگ" و "ال‌جی" از اول آذر بدون دریافت مجوز از سازمان حمایت افزایش قیمت دادند و ادعا می‌کنند اسناد و مدارک خود را برای افزایش قیمت به سازمان حمایت ارائه کرده‌اند، اما سازمان حمایت می‌گوید برای افزایش قیمت هیچ برندی مجوز صادر نکرده است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر قیمت برخی محصولات دو برند "ال جی" و "سامسونگ" در بازار لوازم خانگی افزایش شش تا هشت درصدی داشته که این اقدام در شرایط رکود فعلی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی این را هم گفته است که با توجه به وضعیت فعلی بازار لوازم خانگی، افزایش قمیت کالاها به نفع شرکت‌ها نیست و حتی برخی کالاها مشمول تخفیف هم شده‌اند.

کارشناسان این حوزه مهم‌ترین دلیل رکود در بازار لوازم خانگی را انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها پس از لغو تحریم‌ و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش می دانند؛ هرچند که برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که رکودی در بازار لوازم خانگی نیست و کاهش خرید به منزله منطقی شدن خرید مردم است و دیگر مثل سال‌های قبل کسی از ترس گران شدن، لوازم خانگی انبار نمی‌کند.

مشکلات حاکم بر بازار لوازم خانگی تا جایی پیش رفت که دولت در نیمه دوم امسال به فکر راه چاره‌ای برای حل این مشکلات افتاد و طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را معرفی کرد اما زمانی نگذشت که این طرح دچار اما و اگرهای فراوان شد.

یکی از مواردی که بانک مرکزی نسبت به تغییر آن اقدام کرد، اضافه شدن برندهای خارجی به این طرح البته با سود تسهیلات بالاتر و از منابع خود بانک‌ها بود که اعتراض تولیدکنندگان ایرانی را به همراه داشت.

با این همه هنوز خبری از طرح کارت اعتباری خرید کالا نیست و به گفته تولیدکنندگان لوازم خانگی رکود بازار به دلیل اعلام این طرح و ایجاد انتظار بیشتر هم شده است.

البته آنچه در بازار مشاهده می‌شود نشان می‌دهد که رکود ایجاد شده تنها مربوط به لوازم خانگی ایرانی نیست و حتی فروش برندهای خارجی نیز با کاهش همراه بوده است.

مدتی است که بازار لوازم خانگی درگیر رکود و نوعی کسادی بازار شده که همین امر بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی را با مشکل تعدیل نیرو، کاهش ظرفیت یا حتی توقف تولید روبرو کرده است.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر