ده روش ساده برای تقویت حافظه
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴
0 نظر
626 بازدید

حافظه پروسه پیچیده ای از فعالیت های متفاوت در مغز است،و در زمان خواب الگوهای فعالیت را بازسازی و سیناپس هایی که در طول روز به وجود آمده بود را تقویت می کند.

 

به گزارش شبکه خبری صدای رسانه؛ مغز ما سیگنال هایی با یک الگوی خاص در رابطه با وقایعی که تجربه می کنیم می فرستد و بین نرون های ما ارتباطی به وجود می آورد که سیناپس ها نامیده می شوند.

به یاد آوردن یک خاطره آسان تر می شود اگر در طول زمان آن خاطره را قوی تر کنیم و هر بار که ما آن را بازیابی می کنیم همان الگوی فعالیت مغزی رخ داده و ارتباط را قوی تر می کند.

این حقیقت که با بالا رفتن سن حافظه از بین می رود ولی دلیل نمی شود که نتوانیم روند از بین رفتنش را کند تر کنیم. تحقیقات نشان می دهند ما می توانیم حافظه مان را تا جای ممکن نگه داریم، نگاهی به این راه های علمی می اندازیم.

1- تفکر و تعمق کنید تا حافظه فعالتان بهتر شود.

حافظه فعال تقریبا شبیه دفترچه یادداشت مغز شماست، جایی که اطلاعات جدید موقتا نگهداری می شوند. هنگامی که نام کسی یا آدرسی که می خواهید بروید را می شنوید این اطلاعات را در حافظه فعالتان نگه می دارید تا اینکه کارتان با این اطلاعات تمام شود. اگر این اطلاعات بیشتر از این برایتان استفاده ای نداشته باشد مغزتان اجازه می دهد به کل پاک شوند. اما اگر استفاده داشته باشند، به حافظه بلند مدت سپرده می شوند. آنجا می توانند تقویت شده و بعدا به یاد آورده شوند

2- برای بهبود تثبیت حافظه قهوه بنوشید.

گفته می شود اگر قبل از یادگیری یک موضوع جدید کافئین مصرف کنید حافظه تان بهبود پیدا می کند، البته این موضوع قابل بحث است. بسیاری از تحقیقات اثرات ناچیزی از مصرف کافئین قبل از ایجاد حافظه جدید یافته اند.

3- برای بهتر شدن حافظه بلند مدت، انواع توت ها را بخورید.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن توت ها می تواند با کاهش حافظه مبارزه کند.  یک رژیم غذایی عادی به مدت 12 هفته در انجام وظایف حافظه تاثیر بسزایی دارد.

4- برای بهبود بازیابی حافظه ورزش کنید.

مطالعه روی مغز انسان ها نشان داده است که تمرینات منظم می توانند بازیابی حافظه را بهبود ببخشند و ثابت شده است که تناسب اندام در افراد مسن به کند شدن روند کاهش حافظه کمک می کند و ورزش منظم به طور خاص می تواند حافظه مکانی را بهبود ببخشد، بنابراین شاید برای همه ی انواع بازیابی های حافظه  مفید نباشد.

5- آدامس بجوید تا حافظه تان را تقویت کنید.

6- خوردن یک جهارم پخته شده مغز گوسفند در هفته همراه اندکی دارچین به تقویت حافظه شما کمک می کند.

7- نان و پنیر و گردو- کله جوش- فسنجان- زیتون پرورده-  بادام نشکسته- آبگوشت جزو غذاهای افزایش حافظه به شمار می روند.

8- نگاه به قرآن- تلاوت قرآن- حفظ قرآن و اساسا هر گونه ارتباط با قرآن- بطور  خارق العاده حافظه را تقویت می کند.

9- مطالعه کتاب شعر و حفظ شعر- حافظه را قوی می کند.

10- دم کرده های گیاهی  افزاینده حافظه شامل بادرنجبویه- استخودوس- چای کوهی- سنبل الطیب- بهار نارنج می باشند.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر