راه های مقابله با یک احساس ناخوشایند
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴
0 نظر
627 بازدید

اضطراب یعنی یک احساس ناخوشایند و مبهم  و دلواپسی با منشاء ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است.

به گزارش شبکه خبری صدای رسانه؛ به گفته انجمن اختلالات اضطراب آمریکا، هم‌اکنون حدود ۴۰ میلیون نفر فقط در ایالات متحده دچار این اختلال هستند. معلوم گردیده که به دلیل ترس از بدنامی‌های اجتماعی تنها حدود یک سوم از این افراد به ‌دنبال درمان این بیماری روانی می‌روند.

علامت های اضطراب تپش قلب، سنگینی قلب، یا بالا رفتن ضربان قلب، عرق کردن، تکان و لرزش، احساس تنگی نفس یا خفگی، درد قفسه سینه و احساس ناراحتی، حالت تهوع یا دل‌درد، احساس گیجی و منگی.

اقدام ساده و طبيعي براي غلبه بر اضطراب و افسردگي عبارتند از:

1- حتما هر روز براي مدت زماني در تماس با نور طبيعي و در فضاي آزاد قرار بگيريد ، اگر بتوانيد حدود 20 دقيقه بدون عينک آفتابي در معرض نور طبيعي روز قرار بگيريد، تفاوت فاحشي را در حال روحيه خود شاهد خواهيد بود. 

2- رژيم غذايي را انتخاب کنيد که از همه نظر مناسب باشد. مطالعات نشان مي دهد که افراد افسرده بيشتر از شيريني و نوشيدني هايي مثل قهوه و الکل استفاده مي کنند، بنابراين دو دستورالعمل ساده را براي يک تغذيه سالم انجام دهيد:

-  مصرف غلات سبوس دار، ميوه و سبزي و ماهي و مرغ را افزايش دهيد.

- خوردني هاي بسيار محرک مثل قهوه و الکل را حذف کنيد.

3- با افراد مثبت انديش ارتباط بگيريد،در واقع صحبت کردن با کسي که روحيه مثبت دارد، در اين زمينه موثر است اما تاثير بيشتر و عميق تر زماني حاصل مي شود که شما در يک اجتماع شاد قرار بگيريد و از حمايت خانوادگي بهره مند شده و در لذت هاي خود سهيم شويد.

4- فعال باشيد و روزانه ورزش کنيد. نيم ساعت فعاليت بدني منظم به شما کمک مي کند به اضطراب و افسردگي غلبه کرده و خواب بهتري داشته باشيد.

5- مواد مغذي بهبود دهنده خلق و خوي را به رژيم غذايي خود بيفزاييد.

6- تمرکز روي جنبه ها و موضوعات مثبت را ياد بگيريد. اين کار نياز به تمرين، استمرار و مداومت دارد اما اگر به يک عادت تبديل شود، مي تواند براي هميشه زندگي شما را بهتر و زيباتر کند

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر