راه های موثر برای کنار آمدن با غم و اندوه
چهارشنبه ۰۲ دى ۱۳۹۴
0 نظر
577 بازدید

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به ما دیکته می کند همیشه لبخند روی لب داشته باشیم، به همین خاطر برخورد با غم و غصه کمی بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش شبکه خبری صدای رسانه؛ ناراحتی و غم و اندوه بخشی طبیعی از زندگی همه مردم است، این ناراحتی ها چه به خاطر یک فقدان مهم در زندگی مثل مرگ یکی از عزیزان یا شکست های کوچک و بی اهمیت روزانه ایجاد شده باشد.
ما نه تنها می توانیم راحتی بیشتری به این گونه احساسات پیدا کنیم بلکه برای سلامتی و تندرستی ما لازم است که به طریقی سالم با آنها برخورد کنیم


پذیرش ناراحتی خود و تحمل آن

غم و غصه واکنشی بسیار طبیعی و عادی به فقدان های زندگی است و نشان دهنده ایراد و اشکال ما می باشد.
برای داشتن یک زندگی احساسی سالم، لازم است که به همه احساساتمان احترام بگذاریم و به آنها فرصت ابراز بدهیم.

مسئله مهم اینست که نباید به هیچ عنوان احساساتمان را سرکوب کرده و در برابر آنها مقاومت کنیم؛ علاوه بر پذیرش ناراحتیمان بعنوان بخشی عادی از زندگی،  راه های دیگری هم برای کمک به کنار آمدن با غم و غصه هایمان وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

برای کمک به کنار آمدن با غم و اندوه

1- احساساتتان را با یک دوست امین یا یکی از اعضاء خانواده درمیان بگذارید. در واقع این فرد باید کسی باشد که خوب به حرف های شما گوش بدهد، سعی در قضاوت کردن در مورد آن  یا تغییر دادن شما نداشته باشد.
 2- سعی کنید کارهایی انجام دهید که به شما آرامش می دهد؛ به پیاده روی بروید، دوش آب گرم بگیرید، یک کتاب خوب بخوانید، به گل و گیاه های خانه رسیدگی کنید یا به سایر سرگرمی های مورد علاقه تان بپردازید.
فوراً استرستان را پایین آورید.
ذهنتان را آرام کنید.
احساساتتان را تسکین دهید.
 3- راهی برای آرام کردن و تسکین خود پیدا کنید؛ اینکار باعث می شود احساساتتان آزاد و رها شود. مدیتیشن کنید، به موسیقی آرامش بخش گوش دهید انجام دهید.
4-  خاطره نویسی کنید؛ وقتی اینکار را انجام می دهید مثل این می ماند که یک شنونده خوب دارید که می توانید به او اطمینان کرده و حرف هایتان را با او درمیان بگذارید.
5. یاد بگیرید که چطور بهترین دوست خود باشید، سعی کنید یکبار دیگر نگاهی به خودتان بیاندازید و اینبار ب عشق و علاقه به خودتان نگاه کنید. ببینید شاید تا امروز با خودتان به تندی و سنگدلانه رفتار می کردید، و از این به بعد به جای آن برای خودتان همدردی و دلسوزی کنید.

اگر این احساسات شما با فکر مرگ و خودکشی همراه شد، سریعاً از متخصص روانشناس کمک بگیرید.

 

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر