سهم شرکت های خارجی از بازار لوازم خانگی کشور
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
0 نظر
395 بازدید

سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی،از سهم 150 هزار میلیارد ریالی شرکتهای خارجی از بازار لوازم خانگی ایران خبر داد.
به گزارش شبکه خبری صدای رسانه، حمیدرضا غزنوی در تشریح وضعیت بازار لوازم خانگی کشور اظهار داشت: بازار ایران برای تولیدکنندگان خارجی بازاری گسترده و قابل توجه است؛ بعنوان نمونه بازار لوازم خانگی ایران بعد از آمریکا دومین بازار یکی از برندهای لوازم خانگی کره جنوبی است.
وی، حاشیه سود شرکت های خارجی از حضور در بازار ایران را حدود 30 تا 40 درصد عنوان کرد و افزود: شرکت های خارجی با در دست داشتن 150 هزار میلیارد ریال از بازار لوازم خانگی ایران، سالیانه حدود 60 هزار میلیارد ریال از بازار ایران سود می برند.
سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم در مورد هزینه تبلیغات شرکت های تولیدکننده خارجی در بازار ایران گفت: از آنجا که بازار لوازم خانگی ایران برای شرکت های خارجی بازاری پر سود است، آنها برای تبلیغات کالاهای خود مبالغ زیادی هزینه می کنند؛ به عنوان نمونه، یک برند لوازم خانگی مطرح در بازار ایران، سالیانه دو هزار و 800 میلیارد ریال و یک برند دیگر سالیانه چهار هزار میلیارد ریال برای تبلیغات هزینه می کنند.
غزنوی افزود: این در حالی است که بودجه تبلیغاتی یک شرکت داخلی در بهترین حالت حدود هشت درصد خارجی هاست و بودجه تبلیغاتی شرکت های ایرانی نسبت به کل خارجی ها حدود دو درصد است.

 

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر