محافظت از قلب با رعایت نکاتی ساده
پنجشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۴
0 نظر
523 بازدید


قلب به عنوان مهمترین بخش بدن همیشه به مراقبت احتیاج دارد که با رعایت نکاتی ساده می توان سلامت این عضو را تضمین نمود.

شبکه خبری صدای رسانه برای حفظ سلامت قلب  این موارد را توصیه می کند:
- روزی 30دقیقه ورزش كنید.
- هر دو ساعت یك لیوان آب بنوشید.
- اگر می توانید روزی 20دقیقه دوچرخه سواری كنید.
- طبق نظر پزشك، هر روز ویتامین ب كمپلكس مصرف كنید.
- صدای خود را در شب حین خواب ضبط كنید یا از اطرافیانتان بخواهید تا توجه كنند كه آیا در خواب خر و پف می كنید یا نه. اگر جواب مثبت بود با پزشك مشورت كنید چرا كه این امر می تواند در تنفس و فشارخون شما اختلال به وجود آورد و در نهایت سلامت قلبتان را در معرض خطر قرار دهد.
- حداقل روزی دو فنجان چای نوش جان كنید.
- هر هفته مقدار كمی كاكائوی تلخ بخورید.
– شب ها حداقل هفت ساعت بخوابید. كم خوابی می تواند یكی از دلایل حمله قلبی باشد.
- دست كم هفته ای یك بار ماهی مصرف كنید.
- از خوردن صبحانه كامل و سرشار از فیبر غافل نشوید.
- مواد غذایی دارای امگا 3 را در برنامه غذایی بگنجانید.
- به مصرف لوبیا نیز توجه كنید و آن را به شكل خوراك یا بر روی سالاد میل نمایید.
-طبق نظر پزشك هر روز یك آسپیرین بچه بخورید.
- خوب است بدانید خوردن آلبالو برای سلامت قلب خالی از لطف نیست.
- هر روز پرتقال بخورید. می توانید به جای آن از آب پرتقال هم استفاده كنید منتهی اگر خود پرتقال برایتان فراهم بود، آن را ترجیح دهید.
- در روزهای تعطیل فقط استراحت كنید. تلفن همراه و رایانه را كنار بگذارید.
- از استرس پرهیز كنید.
- به مصرف مولتی ویتامین نیز اهمیت دهید اما پیش از آن نظر پزشك را بخواهید.
-وقت كافی به گردش و هم صحبتی با آنهایی كه دوستشان دارید اختصاص دهید.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر