نحوه درست خوابیدن و اهمیت آن بر سلامتی
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴
0 نظر
532 بازدید

امروزه بسیاری از افراد از کمردرد و یا زانو و گردن درد شکایت دارند و ریشه اصلی مشکل خود را نمی دانند که اغلب این مشکلات به نحوه خوابیدن و درست قرار گرفتن در محل خواب ارتباط دارد.

به گزارش شبکه خبری صدای رسانه؛ بسیاری از ما به حالت خوابیدن مان توجه نمی کنیم و همین مساله باعث می شود تا در دراز مدت دچار مشکلاتی از قبیل کمردرد، زانو درد، گردن درد بشویم، بسیاری از دیسک های گردن ناشی از حالت های ناصحیح خوابیدن می باشد.

وضع صحیح خواب می تواند تاثیر زیادی بر سلامت فقرات شما داشته باشد.

خوابیدن به وضعیت نامناسب سبب احساس درد در عضلات، ایجاد استرس، بدفرمی و ناراحتی در اعضای بدن می شود.

در این قسمت با 9 وضعیت خوابیدن  و تاثیر آن بر سلامتی  را بیان می کنیم:

1- به پشت خوابیده و دست‌ها را بالا قرار داده، این روش از خوابیدن برای کمر و صورت مفید بوده و باعث جلوگیری از بروز چین‌و‌چروک در صورت می شود.

2- - به پشت خوابیده و دست‌ها‌ در راستای بدن قرار دهید،این روش برای گردن مفید می باشد.  

3- زمانی که به پشت می خوابید مراقب گردنتان باشید، خوابیدن روی شکم  به  سلامتی‌تان آسیب می زند، سعی کنید هرگز در این وضعیت نخوابید این وضعیت باعث بروز کمردرد و گردن‌درد و چین و چروک پوست صورت می‌شود.

4- وضعیت  خواب به صورت جنینی باعث بروز کمردرد و گردن‌درد می‌شود.

5-  در هنگام خوابیدن به پهلو و قرار گرفتن  دست‌ها در راستای بدن، باید مراقب‌ چین ‌و ‌چروک پوستی بود.

6-  به پهلو خوابیده  و دست‌ها را مقابل بدن قرار داد، در این نوع خوابیدن احتمال کمر درد وجود دارد.

7-زمانی که به پهلوی چپ یا راست می خوابید، شانه‌ها و پاها در عذاب هستند، خوابیدن به پهلوی راست باعث افزایش سوزش معده می‌شود.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، نشان می‌دهد افرادی که همیشه روی یک پهلو می‌خوابند، بیشتر در معرض سنگ کلیه قرار می‌گیرند.

8- خوابیدن با چند بالش برای ستون فقرات ‌مفید است.

9- استفاده از بالش های طبی؛ در مواردی که مشکلات آرتروز گردن و یا ناراحتی های ستون مهره ها مانند دیسک کمر و دیگر مشکلات وجود دارند می توانند کمک کننده باشند.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر