نکاتی مهم درباره خواب کودکان
یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
0 نظر
490 بازدید

هورمون‌های رشد بدن در طول روز  ترشح می‌شود ولی با تاریک شدن هوا ترشح این هورمون‌ها بیشتر شده  و خوابیدن به موقع در شب موجب افزایش متابولیسم هورمون‌ها و جذب بهتر در بدن می‌شود.

به گزارش شبکه خبری صدای رسانه؛ توصیه شده که کودکان ساعت ۹ شب بخوابند چون هورمون‌ها در زمان تاریکی هوا ترشح بیشتری دارد و خوابیدن موجب جذب این هورمون‌ها در بدن و موجب بلند قد شدن کودکان می‌شود.

برای این که به کودکان کمک کنید تا خوب بخوابند به مطالب زیر توجه کنید:

- در ساعت‌های پایانی شب، یکی، دو ساعت مانده به موعد خواب کودک، سعی کنید فضای خانه را آرام کنید.

- ممکن است دیر از سر کار برگردید و دلتان بخواهد با کودک بازی کنید یا کشتی بگیرید، اما با این کار او را هوشیار و فعال می‌کنید و شانس یک خواب کودکانه و سروقت و آرام را از او می‌گیرید.

- سعی کنید حتی نور خانه، صدای تلویزیون و گفت‌وگوهای تلفنی، رنگ و بوی شبانه و آرام‌تر شدن داشته باشد تا فضا مهیا و خواب کودک تان راحت‌تر شود.

- بچه‌ها حتما قبل از خواب باید تخلیه مثانه داشته باشند و نباید چای و مایعات بخورند.

- ماساژدادن بچه‌های کوچک‌تر، حمام کوتاه و گرم، دادن کمی موز یا شیر هم مفید است، به یاد داشته باشید که کیفیت خواب کودک در شب چیز دیگری می باشد و حتی اگر کودک تا ظهر فردا هم بخوابد، کمبود خواب شبانه جبران‌شدنی نیست.

 - هر شب 3-2 دقیقه زودتر از شب قبل کودک تان را بخوابانید تا آخر هفته 10دقیقه به زمان مطلوب خواب کودک تان نزدیک‌تر شود.

 با این روش طی 3-2 ماه به موقع خواهد خوابید.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر