چه بخوریم که خوش خلق شویم
سه شنبه ۰۱ دى ۱۳۹۴
0 نظر
465 بازدید

مصرف کربوهیدرات‌ها، واکنش سرتونین در مغز به وجود می آورد، این هورمون بعنوان واسطه عصبی در حالت شادی تاثیر فراوانی بر بدن می گذارد.

به گزارش شبکه خبری صدای رسانه ؛ کاهش این هورمون  در خون سبب بروز حالاتی مثل افسردگی‌، بی‌قراری‌، دردهای میگرنی، فشار خون بالا و بی‌نظمی خواب می‌شود، با استفاده از بعضی غذاها می توان مقدار تولید این هورمون را در مغز افزایش داد.

مواد غذایی مختلف  در تغییر حالات و روحیات ما تاثیر بسزایی دارد اما اینکه کدام عادات غذایی خلق و خوی ما را بهتر می‌کند نکته قابل توجهی است.

کاکائو و شکلات تلخ و همچنین آجیل‌ها، کیوی‌، آناناس، گیلاس، گوجه فرنگی، موز و آلو از بهترین منابع غذایی سروتونین هستند.

بررسی‌های زیادی ثابت کرده مصرف غذاهای دریایی در بهبود حافظه موثر است و مصرف ماهی در سنین پایین‌تر در رشد مغز و پیشرفت سلول‌های کودکان تاثیر زیادی دارد.

 مصرف امگا 3 و 6 در افراد بزرگسال به بهبود اختلالاتی مثل افسردگی و پرخاشگری کمک و از پیشرفت آلزایمر جلوگیری می‌کند.

این مواد در ماهی سالمون، شاه‌ماهی ، ساردین بیشتر از سایر ماهی‌ها است و مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته می‌تواند به سلامت بدن کمک کند.

معمولا کمبود ویتامین‌های گروه B12 با بی‌حسی، بی‌حوصلگی، رخوت و خستگی همراه است این ویتامین همراه آهن می‌تواند به ایجاد خلق و خوی بهتر کمک کند.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر