چگونه زندگی شادی داشته باشیم؟
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴
0 نظر
453 بازدید

مطالعات گوناگون نشان داده اند که افسردگی و اضطراب اغلب منجر به بیماری های جسمی می شوند، اما شاد بودن نه تنها افسردگی را کاهش می دهد بلکه آن را نیزبهبود می بخشد .

به گزارش شبکه خبری صدای رسانه، برخی از کارشناسان ادعا می کنند تنها ده درصد از شادی کلی ما از منابع بیرونی سرچشمه می گیرد، درحالی که پنجاه درصد آن وابسته به مواد شیمیایی مغز ماست وچهل درصد باقیمانده هم تحت کنترل خود ماست.

در روابط تان مقید باشید

اگر تا به حال با کسی دیدارهای بی هدف داشتید، دیگر باید جدی تر با او ملاقات کنید، کارشناسان می گویند افراد در روابط متعهدانه و بلندمدت، شادتر هستند تا آنهایی که مجردند.

بدن تان را حرکت دهید

رقصیدن و سایر حرکات ورزشی، باعث ترشح اندروفین می شوند، مخصوصا زمانی که همراه با ریتم شاد و تند باشند، موزیک که یک محرک انتزاعی است می تواند با افزایش تولید دوپامین در مغز، احساسات، رضایتمندی و سرخوشی را برانگیخته کند.

بازپس دهی مالی

مطالعات نشان داده که پول می تواند شادی می اورد البته وقتی شما برای کمک به دیگران پول خرج می کنید، بازپس دهی مالی به افراد یا به جامعه، می تواند روحیه تان را تا حد چشمگیری بهتر کند

قدردان باشید

طبق گزارش دانشکده پزشکی هاروارد، عادت به سپاس گزاری روزانه می تواند شادی کلی تان را بیشتر کند.

زیاد در آغوش بگیرد و درآغوش کشیده شوید

لمس و نوازش نقش بزرگی در روحیه عمومی ما دارد، و لمس دوستانه و عاشقانه، مانند یک آغوش، می تواند مفید باشد کسی که در آغوش می کشد درست به اندازه کسی که درآغوش کشیده می شود سود می برد. پس از ابراز احساسات تان نترسید!

کمی مدیتیشن کنید

این دیگر جای شگفتی ندارد: تمرین های مدیتیشن براساس ذهن و فکر، می تواند شما را آرام تر و شادتر نماید.

مطمئن شوید که خواب کافی دارید

خواب می تواند شادی و شادابی تان را تا حدود زیادی ارتقاء دهد، البته اگر خواب کافی و با کیفیت داشته باشید.

یک مهارت جدید فرا بگیرید

طبق تحقیقی از دانشگاه سانفرانسیسکو، سازگار شدن با چیزی و کسب یک مهارت جدید، می تواند شادی تان را بهتر و بیشتر کند.

زمستان را درجایی گرم سرکنید

آب و هوای سرد وناخوشایند می تواند بیماری های ذهنی موجود را تشدید کند و حتی موجب افسردگی شود که به آن اختلال خُلقی فصلی می گویند.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر